زندگی و هنر

گرافیک ، موسیقی و سینما

زندگی و هنر

گرافیک ، موسیقی و سینما

الیزابت تیلور ملکه بی بدیل سینما ( گردآورنده : آنیتا رفاهیت )

الیزابت تیلور ملکه بی بدیل سینما

 Elizabeth Taylor 

 

 

تیلور با چهره ای که نگاهی منحصر به فرد آن را درخشان ساخته است مستقیما از موقعیت یک ستاره کودک به موقعیت مشهورترین زن دنیا گذر کرد .

شهرت الیزابت تیلور به عنوان یک ستاره سینما همیشه قابلیت های بازیگری او را تحت الشعاع قرار داده است . بیش از آنکه به موفقیت های او در کار سینما پرداخته شود ، به جنبه های جنجالی زندگی خصوصی او پرداخته اند . سال های جوانی تا میانسالی او سرشار از خبرهایی مربوط به ازدواج ها و طلاق های پرسروصدا و بهبودی هایی در پی بیماری های مهلک است ، تمامی این عوامل در نهایت از الیزابت تیلور مشهورترین محصول هالیوودی را ساخته اند .

این محرم اسرار کودکان وحشتناک « اکتورز استودیو ( مونتگمری کلیفت و جیمز دین ) ، کلکسیونر شوهر ، الماس و ماجراهای درام همچنان نامش در کنار ریچارد برتون که زندگی و موفقیت های درخشانش را با او شریک بوده ، باقی مانده است .  

 برای وارد شدن به گالری عکس الیزابت تیلور بر روی لینک زیر کلیک نمایید .  

GALLERY ELIZABETH TAYLOR  

 

 برای مشاهده عکس های الیزابت تیلور بر روی لینک زیر کلیک نمایید .  

Picture 

 

برای ورود به سایت الیزابت تیلور بر روی لینک های زیر کلیک نمایید   

۱- ELIZABETH TAYLOR 

  

۲-ELIZABETH BIOGRAPHY 

 

 تولد : الیزابت رزموند تیلور 27 فوریه 1932 لندن ، انگلستان

همسران و فرزندان :

- کنراد هیلتون جونیور پسر مالک هتل های زنجیره ای هیلتون ( 1951-1950 جدا شدند )

- مایکل والدینگ بازیگر ( 1957-1952 جدا شدند ) دو پسر به نام های کریستوفر و مایکل جونیور

- مایکل تاد تهیه کننده ( 1958 تا وقت مرگ تاد بر اثر سقوط هواپیمای خصوصی اش  در 1958 ) دختری به نام لیز

- ادی فیشر ، ترانه خوان ، بازیگر( 1964-1959 جدا شدند )

- ریچارد برتون بازیگر ( 1974-1964 و از 1975 تا 1976 دو بار عقد ازدواج بستند و هر دو بار جدا شدند ) دختری به نام ماریا

- جان وارنر سناتور ( 1982-1976 جدا شدند )

- لری فورتنسکی ( 1996-1991 جدا شدند )   

 

الیزابت تیلور و ریچارد برتون   

 

جوایز اسکار:  

* برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن به خاطر باترفیلد 8  در سال 1960و چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد ؟ 1966

* نامزد جوایز اسکار به خاطر منطقه رینتری 1957 ، گربه روی شیروانی داغ 1958 ، ناگهان تابستان گذشته 1959

* جایزه بشر دوستانه ی جین هرشولت در سال 1993  

بعید است بدانید :

وی چشمانی به رنگ بنفش دارد .

* در اوایل دهه 1960 الیزابت تیلور گران ترین ستاره ی زن سینمای دنیا بود و دستمزدی بالای یک میلیون دلار برای فیلم کلئوپاترا دریافت کرد .

* وقتی فاش شد که به  جای بت دیویس قرار است الیزابت تیلور در چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد ؟ را بازی کند طرفداران نمایشنامه پرقدرت ادوارد آلبی نگران شدند مبادا تیلور ، نقش را به چیزکی پرزرق و برق و پوک تبدیل نماید .

ولی محصول نهایی ثابت کرد که نگرانی دوستان بی مورد بوده : تیلور خودش را چاق کرده و با آرایش و سر و وضعی ژولیده ، در نقش زن زبان دراز یک استاد دانشگاه ، حتی موهایش را وزوزی و جوگندمی کرد .

*  تا سال 1996 تصویر او به تنهایی 14 بار روی جلد مجله Peaple چاپ شد که بعد از پرنس دایانا یک رکورد است .

* چند تا از گران قیمت ترین و باشکوه ترین جواهرات دنیا را دارد از جمله Krupp Diamond 33 قیراتی ، سنجاق سینه Duchess of Windsor، زمردهای سبز  Grand Duchess of Russi و مروارید Laperegina که توسط ریچارد برتون به عنوان هدیه والنتاین به او داده شد و جواهر معروف Diamond Burton  - Cartier 69 قیراتی که برتون در سال 1969 به او داد . ( این  جواهر معروف پس از آن Diamond Burton- Taylor نامگذاری شد . )

* یک کتاب برای بچه ها می نویسد و نقاشی می کند 

  

  

  

 

 

  

  

***استفاده از مطالب وبلاگ تنها با ذکر نام وبلاگ و منبع مجاز می باشد *** 

- برای خواندن بیوگرافی و فیلم شناسی الیزابت تیلور بر روی لینک ادامه مطالب کلیک نمایید . 

  ادامه مطلب ...

ترجمه آهنگ خارجی لیلا( Layla ) اریک کلاپتون ( ترجمه آنیتارفاهیت)

ERIC CLAPTON ) Layla LYRICS  

 ( ترجمه متن آهنگ لیلا ، اریک کلاپتون )   

 

 

 

What'll you do when you get lonely؟

وقتی تنها می شی چه خواهی کرد؟
And nobody's waiting by your side

کسی را نداری که منتظرت باشه ؟   
You've been running and hiding much too long.

برای مدتهای طولانی فرارکرده ای و پنهان شده ای
You know it's just your foolish pride.  

می دانی آن فقط غرور احمقانه ات است
Layla, you've got me on my knees.

 لیلا ، تو من را به زانو درآورده ای
Layla, I'm begging, darling please

لیلا ، خواهش می کنم عزیزم لطفا
Layla, darling won't you ease my worried mind.

 لیلا عزیزم تو  ذهن نگرانم را آزاد نخواهی کرد
I tried to give you consolation

من سعی کردم به تو تسلی بدم
When your old man had let you down.

وقتی یار قدیمیت تو را ناامید کرد  

 Like a fool, I fell in love with you,

 مانند یک دیوانه ، من عاشقت شدم
Turned my whole world upside down

تمام دنیایم واژگون شده است
Chorus همسرایان
Let's make the best of the situation

بیا تا بهترین موقعیت را ایجاد کنیم  

 Before I finally go insane

قبل از آنکه من بالاخره دیوانه شوم 

 Please don't say we'll never find a way

لطفا نگو که ما هرگز راه را پیدا نخواهیم کرد 

 And tell me all my love's in vain  .

 و نگو که همه عشقم بیهوده است .

Chorusهمسرایان 
Chorus همسرایان     

( ترجمه آنیتا رفاهیت )  

 

 برای ورود به سایت اریک کلاپتون بر روی لینک زیر کلیک نمایید .  

 

Eric Clapton

ترجمه آهنگ بدون تو ( ماریا کری ) Without you ترجمه آنیتا رفاهیت

 

Without You   

بدون تو

 

 

 

ماریا کری ( Mariah Carey )  

  

برای دانلود آهنگ without you بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

  without you 

No I can't forget this evening

 Or your face as you were leaving 

نه نمی توانم این شب

و یا صورتت را زمانی در حال ترک کردن من بودی ، فراموش کنم

But I guess that's just the way

The story goes

ولی حدس می زنم داستان فقط

این گونه ادامه می یاید

You always smile but in your eyes

تو همیشه لبخند می زنی ولی در چشمانت

Your sorrow shows

غم و اندوه نمایان است

Yes it shows

بله آن نشان می دهد

No I can't forget tomorrow

نه نمی توانم فردا را فراموش کنم

When I think of all my sorrow

هنگامی که به تمامی اندوهم فکر می کنم

When I had you there

هنگامی که تور را آنجا داشتم

But then I let you go

ولی اجازه دادم تا بروی

And now it's only fair

That I should let you know

و اکنون فقط عادلانه است

که بگذارم آنچه را که باید می دانستی

What you should know

چیزی را که باید می دانستی اینه که

I can't live

من نمی توانم زندگی کنم

If living is without you

اگر زندگی بی تو باشد

I can't live

نمی توانم زندگی کنم

I can't give anymore

دیگر نمی توانم تحمل کنم

I can't live

نمی توانم زندگی کنم

If living is without you

اگر زندگی بی تو باشد

I can't give

نمی توانم تحمل کنم

I can't give anymore

دیگر نمی توانم تحمل کنم

Well I can't forget this evening
Or your face as you were leaving

خب ، نمی توانم این شب

و یا صورتت را زمانی که ترکم می کردی ، فراموش کنم 

But I guess that's just the way

The story goes

ولی حدس می زنم داستان تنها

این گونه ادامه می یابد

You always smile but in your eyes

تو همیشه لبخند می زنی ولی در چشمانت

Your sorrow show

غم و اندوه نمایان است

Yes it shows

بله این نشان می دهد

I can't live

من نمی توانم زندگی کنم

If living is without you

اگر زندگی بی تو باشد

I can't live

نمی توانم زندگی کنم

I can't give anymore

دیگر نمی توانم تحمل کنم

I can't live If living is without you

نمی تونم زندگی کنم اگر زندگی بی تو باشد 

I can't give

نمی توانم تحمل کنم

I can't give anymore 

دیگر نمی توانم تحمل کنم

LOST ( گم شده )

 

 

  

کاراکترهای اصلی فیلم از چپ به راست :  Current main characters from left to right :  

Ben, Desmond, Hurley,sawyer,Juliet,Jack,Faraday,sayid,sun,Kate,Locke,Jin And miles

  
*** 
برای آشنایی با هر یک از کاراکترهای فیلم بر روی لینک زیر کلیک نمایید. و در صفحه لینک باز شده اسامی نوشته شده زیر عکس بالا را کلیک نمایید .  

LOST

 

  چند وقت پیش دی وی دی های این سریال بدستم رسید این روزها مشغول دیدم آن هستم واقعا فوق العاده و جذاب است .

سریال روایت بازماندگان یک سقوط هواپیما است در وسط جزیره ای مرموز و دورافتاده در منطقه ای گرمسیر که  تلاش برای رهایی از جزیره را آغاز میکنند.

این مجموعه در اواهیو سومین جزیره بزرگ هاوایی فیلم برداری شده و یکی از پرهزینه ترین سریالهای تلویزیونی بوده .است . 

 Damon Lindelof , Carlton Cuse , Bryan Burk, Jack Bender و J. J. Abrams سازندگان این سریال هستن و موسیقیش هم ساخته Michael Giacchino هست.

جالب است بدانید که تا به حال ده ها کتاب در مورد محتوای ادبی، فلسفی،جامعه‌شناسی و… این سریال به چاپ رسیده.شانزده ملیون نفر تعداد بینندگان فصل اول این سریال بوده .

 جمله ای که بارها در این سریال تکرار شده است

به من نگو چه کار نمی توانم انجام بدم .   Don't Tell Me What I Can't Do